Közvetlen járat Európa és Ázsia középpontja között

Air astana plane taking offEurópai terjeszkedésbe kezd az Air Astana: idén nyáron charter járatokkal, jövőre pedig újabb menetrendszerű célpontok útvonalhálózatba vételére készül a kazah légitársaság. A közép-európai térségben Prága már biztos.

A kazah nemzeti légitársaság azután kezdhetett európai útvonalhálózatának fejlesztésébe, hogy az Európai Unió áprilisban frissítette a szigorú működési korlátozások tárgyát képező légi fuvarozók listáját, és az ellenőrző-vizsgálatok eredményei alapján az Air Astana kikerült a tilalmi besorolásból.

Az oldás következményeképp az Air Astana meglévő európai járatainak sűrítése mellett újabbak nyitására is lehetőséget nyert, amellyel a légitársaság élni is kíván. Az eddigi hálózatban London, Frankfurt és Amszterdam szerepeltek, de a nyár folyamán charter üzemben a görögországi Rodosz és Kréta, valamint a spanyolországi Barcelona is felkerül az elérhető célpontok közé.

Rodoszra a flotta Airbus A320-as típusaival, míg Kréta szigetére és Barcelonába Boeing 757-200, szükség esetén még nagyobb Boeing 767-300ER gépeivel tervez közlekedni az Air Astana. Míg az előbbi járatot a fővárosból, Asztanából, addig az utóbbi kettőt Kazahsztán legnagyobb városából, Almatiból lehet majd igénybe venni, az első járatok június 14-én, 20-án, valamint 21-én indulnak 10 napos rotációban.

A jövő évben, 2015-től az Air Astana nekilát menetrendszerű járatai bővítésének is, az eddig nyilvánosságra hozottak szerint két fővárost, Párizst és Prágát már ki is szemelték maguknak.

Prága hallatán rögvest felmerül a budapesti Liszt Ferenc repülőtér esélyeinek kérdése, különösen annak fényében, hogy a CSA Czech Airlines üzemeltet járatot Kazahsztánba, van tehát összeköttetés, az Air Astana mégis lát üzletet a cseh fővárosban.

Viszont ez még nem zárja ki, hogy a magyar külpolitika keleti nyitás stratégiája jegyében olyan megállapodás szülessen Kazahsztánnal, amely során Budapest is légi összeköttetésbe kerülhet a közép-ázsiai országgal, akár egy meglévő útvonal meghosszabbításának, akár egy új, közvetlen járat nyitásának eredményeképp.

Magyarország és Kazahsztán között 1995-ben Almatiban jött létre légiközlekedési megállapodás, a bilaterális jogi alapok biztosítottak tehát, kellő forgalomra van csak szükség, mint minden járat esetében, kiváltképp, ha esetleg magyar részről egy low-cost modellben működő légitársaságra lenne osztva az üzemeltetés lehetősége.

Az ez ügyben való közvetlen tárgyalások esélye nem is olyan messzi, hiszen a legfrissebb hírek szerint júniusban Magyarországra látogat a kazah elnök, Nurszultan Nazarbayev.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez