Miller a Rosszija 1 állami televízió szombat esti magazinműsorának adott interjúban is közölte, mindent megtesznek annak érdekében, hogy az európai fogyasztóknak ne származzon abból problémájuk, ha Ukrajna a tranzitra szánt orosz gázt saját céljaira használná fel. Ennek érdekében megnövelhetik a Balti-tenger alatt húzódó Északi Áramlat gázvezetéken a szállítást – idézte a Gazprom vezérigazgatóját a finance.rambler.ru hírportál.
Alekszej Miller szerint csak a Déli Áramlat földgázvezeték szünteti meg az Ukrajnával kapcsolatos összes tranzitszállítási kockázatot. Hangsúlyozta, hogy Bulgáriába 2015 decemberében megkezdik a szállítást. A Gazprom vezérigazgatója arról is beszámolt az orosz állami televíziónak adott interjúban, hogy szerdán Budapesten tárgyalt Orbán Viktor miniszterelnökkel. Azt mondta: “egyáltalán nem kétséges, hogy a magyar szakasz építése, annak kezdete és befejezése az előre meghatározott határidőkre megtörténik”.
A vezetékrendszer a jelenlegi tervek szerint a Fekete-tenger alatt, majd Bulgárián, Szerbián és Magyarországon át halad Ausztriába. A Gazprom vezérigazgatója a Vesztyi v Szubbotu című televíziós műsorban rámutatott, hogy a Moszkva számításai szerint 3,5 milliárd dollárt kitevő ukrán gázadósság oka nem az orosz állami energetikai cég és az ukrán Naftohaz viszonyában keresendő, hanem abban, hogy Ukrajna csődbe jutott. Megismételte a korábbi moszkvai nyilatkozatokat, amelyek szerint az Oroszországgal szomszédos ország június 1-től csak annyi földgázt kap, amennyiért előre fizet a Gazpromnak.
Vlagyimir Putyin orosz államfő jövő kedden kezdődő kínai látogatásával kapcsolatosan Alekszej Miller beszélt a kelet-ázsiai országgal készülő gázszerződésről. Elmondta, hogy a 13 évre szóló megállapodás szerint Kelet-Szibériából 38 milliárd köbméter földgázt szállítanak majd Kínába. Miller szerint ez azonban csak a kezdete a hosszú távú együttműködésnek a kelet-ázsiai országgal. A kelet-szibériai gáztartalékokat gigantikusnak nevezte és azt mondta, hogy Kínának középtávon ugyanannyi földgázt fognak szállítani, mint amennyit Európába juttatnak el.