Szerencsére a látási viszonyok jók voltak, így a Koppenhágából Rómába tartó járat – 132 emberrel a fedélzetén – az utolsó pillanatban irányt tudott változtatni, hogy ne ütközzön össze a felségjelzés nélküli Il-20-sal. Körülbelül 30 méterrel kerülték el egymást.
Az eset március 3-án történt, nemzetközi vizek felett, Malmőtől 80 kilométerrel délnyugatra. Sem a Boeing automatikus ütközéselhárító rendszere (TCAS), sem a svéd földi irányítás nem észlelte a felderítő gépet, a svéd légvédelem azonban igen. A Boeing pilótái “szürkére festett, négy turbólégcsavaros hajtóművel ellátott, hosszú tetőantennás” gépnek írták le az Il-20-ast.
Az orosz légierő Il-20-asai gyakran repülnek a skandináv légtérben, ami miatt rendszeresen riadókészültségbe kell helyezni a NATO azon gyorsreagálású repülőgépeit, amelyek védik a balti térség légterét.