Az SSJ100 gyökeres eltér a korábban létrehozott orosz és szovjet polgári repülőgépektől. A projekt eredetileg széles körű nemzetközi együttműködésre épült. Többek között a francia Thales vállalat szállítja az elektronikát, a motorokat pedig a Power Jet gyártja, amely az orosz Saturnés a francia Snecma cégek közös vállalkozása. A repülőgép importált alkatrészeinek és anyagának aránya meghaladja az 50%-ot. A széles nemzetközi együttműködés és a beszállítók versenyeztetésen alapuló kiválasztása javította a gép jellemzőit és fejlett tapasztalatokat adtak át az orosz fejlesztőket.
Mostanra már több mint 50 SSJ100 készült el, a gyártás pedig egyre csak gyorsul. 2014-ben 40 gépet terveznek legyártani, 2015-ben pedig 56-ot. A polgári gépek gyártásának ilyen mértékű sebessége még a Szovjetunióban is igen jónak számított. Az SSJ100-at már aktívan használják Oroszországban, Laoszban és Mexikóban.
Az orosz-kínai szerződés feltételei nem csak a repülőgépek szállítását írja elő, hanem a továbbiakban az SSJ100 Kínában történő összeszerelését is. A 3,54 milliárd dollár értékű licencszerződés megkötése esetén a kínaiak végül egy saját modern regionális utasszállítóhoz jutnak. Ezen kívül az SSJ100 gyártása további kínai projektek kiindulópontja lehet a polgári légi közlekedés terén.
Végül a polgári légi közlekedés terén bármilyen nagyobb közös projekt Oroszország és Kína között csak erősíti mindkét félnek a Boeing és az Airbus monopóliumával szembeni pozícióját, valamint nagyobb biztonságérzetet nyújt a lehetséges nyugati nyomással és szankciókkal szemben.