Végéhez közeledik a Szu-27 és a Szu-30 vadászgép dominanciája a világpiacon. Nyilvánvaló, hogy továbbra is értékesítik ezeket a gépeket, hiszen a Szu-35 csak most jelent meg a piacon, és a Szu-30 export lehetőségei még nem merültek ki. Nincs kizárva, hogy a Szu-32-t is (a Szu-34 bombázó export változata) szállítják külföldre. De már kirajzolódtak az új tervek: hamarosan megjelenik a piacon a Szuhoj Trevezőirodában kifejlesztett T-50 PAK FA ötödik generációs harci repülőgép valamint ennek a modellnek indiai változata az FGFA (Fifth generation fighter aircraft).
Erre elég hamarosan kerül sor: az ötödik generációs vadászgép sorozatgyártása az orosz légierők számára várhatóan 2016-ban indul, az indiai légierők számára pedig 2020-ban. Oroszországon és Indián kívül, első export szállítások harmadik országokba a 2020-as évek első felében kezdődhetnek, azaz 5-8 évvel sorozatgyártás elindítása után.
India mellett a T-50 alapján gyártott repülőgépeket vásárolhatják olyan országok is, mint Brazília, Algéria, Malajzia és más regionális hatalmak, amelyek rendelkeznek elegendő forrással a légierők újrafegyverkezésére. Egy T-50 ára valószínűleg, 100 millió dollár lesz.
A fejlett repülőgépgyártó ágazat szükségszerűen magában foglalja nem csak katonai, hanem polgári termékeket is. Nagy reményeket fűzünk az ágazat két nagy „polgári” projektjéhez: 2010-ben megindult a SSJ-100 regionális jet sorozatgyártása, 2017-ben pedig megindul az MS-21 közép-távolságú gép előállítása.
Jelenleg az SSJ-100 legnagyobb külföldi vevője az Interjet mexikói légitársaság, amelynek eddig már öt ilyen típusú repülőgépet szállítottunk. A társaság tervei szerint összesen 20 ilyen repülőgépet vesz meg.
Továbbá az SSJ-100-t alkalmazzák Délkelet-Ázsiában, az elkövetkező hónapoktól kezdve pedig Észak-Afrikában is. Az új orosz repülőgép eddig jó eredményeket mutatott, megelőzve versenytársainkat főbb műszaki és gazdasági mutatók tekintetében. Ezért 2015 után számítunk az export bővítésére.