Moszkvics G2 – 1958-ban épült, kettő is készült belőle. Szovjet sebességi rekordot állított fel. 1960-ban már szét is bontották, kellett az alkatrész.
A Laurát két leningrádi fiatalember készítette sajátkezűleg, otthon, egy kis műhelyben 1982-ben. Gorbacsovnak is nagyon tetszett, kiállításra is vitték, mégse lett belőle semmi.
A modern egyterűek minden jó tualjdonsága benne volt a NAMI Ohtában. Hétüléses kivitelben készült, de a második és a harmadik üléssort el lehetett forgatni, le lehetett hajtani, vagy egy ülést közülük asztallá alakítani – hogy minden megoldásnak legyen helye. 1986-ben ezzel jóval megelőzte korát. Egy prototípus készült belőle, amikor balesetezett, már nem javították meg.
1988-ban az Isztra lett volna a béketábor válasza a Vissza a jövőbe DeLoreanjére. A Lenini Komszomolról elnevezett autógyár készítette a prototípust (amelyik a Moszkvicsokat is gyártotta), de csak ez az egy készült el belőle. (Igaz a DeLorean is becsődölt.)
Ferdinand Porschéval nagyjából egy időben kezdett kísérletezni Alekszej Nyikityin is az aerodinamikailag megfelelő karosszériával. El is készült 1934-ben a GAZ-Aero – jobb híján részint fából. Egy készült belőle, mára elveszett. A Porschéból meg az lett, ami.
Háromüléses, de hat méter hosszú, igazi formabontó országúti cirkáló, amivel igencsak lehetett volna menőzni még Amerikában is. Pedig ezt 1951-ben a ZISZ (a Sztálinról elnevezett autógyár) készítette. 55-ig még versenyekre jártak vele – aztán valahol szétrohadt.
Szintén 1951-ben klészült ez a GAZ Torpedo. Látszik rajta, hogy repülőmérnökök készítették, hogy sebességi rekordokat döntsön meg. Máig működőképes, múzeumi darab.
Igazi népautónak épült (volna) a Belka (Mókus) a negyvenes évek végén. Ugyanaz a trend hozta létre mint a legendás FIAT 500-at, vagy a Citroen kacsáját. Míg azok igazi legendák lettek, a Mókusból csak egyetlen példány épült. A magasrangú elvtársaknak nem tetszett.
Az ötvenes évek végén a Szovjetunió Minisztertanácsa utasítást adott egy új gépjármű kifejlesztésére, hogy a szovjet dolgozók kényelmes, új taxikon utazhassanak. A koncepciót az illetékes össz-szövetségi kutatóintézet el is készítette. Korát jóval megelőző egyterű lett volna, olyan, amilyen ma is járja pl. London utcáit. A Minisztertanács viszont végül mégsem rendelte meg.
Aki felismerni vél ebben a dinamikus sportkocsiban valamit, nem téved – ez egy Pobeda Sport. Lelkes repülőmérnökök alakították át az ötvenes években az szinte egyetlen elérhető járművet sportautóvá. Egyfajta optikai tuning volt ez a korban – kétségtelen látványos eredménnyel.