Minden háborúhoz pénz kell. Moldova most az alkohollal szemben vívott harcban alkalmazza ezt az arany szabályt. Az Egészségügyi Minisztérium 200.000 dolláros (körülbelül 45 millió Ft.) antialkoholista kampányba kezd. A jövő februárjáig tartó programon belül kerekasztal beszélgetéseket szerveznek, ismeretterjesztő anyagokat osztogatnak és társadalmi célú hirdetéseket sugároznak majd a médiában. Elsősorban a járművezetőket, a kamaszokat és a kismamákat kívánják megszólítani.
A minisztérium azután döntött a program elindításában, hogy az Egészségügyi Világszervezet kimutatta, a 15 éven felüli lakosság körében az évi alkoholfogyasztás eléri a 18.22 litert. A moldovai mutató háromszor magasabb az átlagos 6,1 liternél. Tudor Vasziljev, a Narkológiai Intézet igazgatóhelyettese elmondta, az orvosi adatok 46.000 alkoholistáról beszélnek, valójában azonban ennél jóval nagyobb számról van szó.
Hogy ne csak a csatát, de a harcot is megnyerjék, újabb frontokat is nyit a kormány. Idén februárban az Egészségügyi Minisztérium benyújtotta az alkoholos reklámok, beleértve a sört is, betiltására vonatkozó javaslatát. A kezdeményezést jelenleg tárgyalja a kormány.
Milliókat költenek antialkoholista kampányra
Körülbelül 45 millió forintos kampányt indított Moldova, hogy felhívja a társadalom figyelmét az alkohol problémákra.
(Visited 1 times, 1 visits today)