Milliókat költenek antialkoholista kampányra

Körülbelül 45 millió forintos kampányt indított Moldova, hogy felhívja a társadalom figyelmét az alkohol problémákra.

Minden háborúhoz pénz kell. Moldova most az alkohollal szemben vívott harcban alkalmazza ezt az arany szabályt. Az Egészségügyi Minisztérium 200.000 dolláros (körülbelül 45 millió Ft.) antialkoholista kampányba kezd. A jövő februárjáig tartó programon belül kerekasztal beszélgetéseket szerveznek, ismeretterjesztő anyagokat osztogatnak és társadalmi célú hirdetéseket sugároznak majd a médiában. Elsősorban a járművezetőket, a kamaszokat és a kismamákat kívánják megszólítani.
A minisztérium azután döntött a program elindításában, hogy az Egészségügyi Világszervezet kimutatta, a 15 éven felüli lakosság körében az évi alkoholfogyasztás eléri a 18.22 litert. A moldovai mutató háromszor magasabb az átlagos 6,1 liternél. Tudor Vasziljev, a Narkológiai Intézet igazgatóhelyettese elmondta, az orvosi adatok 46.000 alkoholistáról beszélnek, valójában azonban ennél jóval nagyobb számról van szó.
Hogy ne csak a csatát, de a harcot is megnyerjék, újabb frontokat is nyit a kormány. Idén februárban az Egészségügyi Minisztérium benyújtotta az alkoholos reklámok, beleértve a sört is, betiltására vonatkozó javaslatát. A kezdeményezést jelenleg tárgyalja a kormány.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez