Diák kirándulásokat szerveznek a Nagy-korallzátonyhoz

Egyedülálló program: középiskolások tanulmányi kirándulás során ismerkedhetnek a Nagy-korallzátonnyal.

A középiskolás gyerekek most egy nem mindennapi program keretében tanulmányozhatják a Nagy-korallzátonyt a queenslandi Keppel-sziget egyik tanközpontjában – számol be az abc.net.

A Sunshine Coast-i Noosa középiskolából több mint 30 diák érkezett a központba.

Roger Searle, a központ igazgatója elmondta, ezek a látogatások segítenek megtanítani a diákoknak, milyen fontos a Nagy-korallzátony védelme. “A tábor során diákjaink a fenntarthatóságról tanulhatnak. Azt hiszem, ha testközelből megmutatjuk nekik a természetes tengeri környezetet és megismerhetik, milyen értékes, ez arra ösztönzi majd őket, hogy megvédjék a jövő generációi számára.” Vélemánye szerint a korallzátony jó állapotban van a régióban.

Andrew Gill tanár három North-Keppel-szigeten élő mangrove-fajtát mutatott a diákoknak, majd néhány kevésbé ismert érdekességet is mondott ezekről a növényekről. “Él itt egy különleges mangrove-fajta, amit óriási magjai miatt ágyúgolyó mangrove-nak hívnak. Amikor felnyitjuk, olyan, mintha minden mag belsejében egyfajta kirakósjáték lenne. És valóban: az őslakos gyerekek számára egykor ez volt a kirakósjáték. Szüleik feltörték az ágyúgolyó magrove-ok magjait és szétszórták a magok darabjait, a gyerekek pedig összeszedték és újra összeillesztették a darabkákat – ez órákba is tellhetett.”

A sziget őslakosai is nagymértékben támogatják a programot. Bethany Muir, a North-Keppel-sziget Woppaburra őslakos népcsoportjának tagja jó ötletnek tartja ezeket a kirándulásokat. “Nagyon fontos, hogy a gyerekek is megismerjék az élővilágot és átadjuk nekik a tudásunkat – mondta. Jó környezetvédelmi értékrendet tanulhatnak itt, amit aztán továbbadhatnak a következő generációknak is.”

Searle azt mondja, a diákokat rengeteg program várja a tábor során.

“Nagyvonalakban beszélgetünk a sziget halairól, kicsit talán halászunk is. Vitorlázunk, ami közben megtapasztalhatják a csapatmunkát, és a tengeri élővilágot, motorzaj nélkül. Diákjaink megismerhetik az alternatív energiaforrásokat is a kiránduláson. Együttműködünk az iskolákkal, segítjük, támogatjuk az aktuális tantervüket. A Noosa iskola csoportja most épp a tengeri élővilágról tanul.”

Searle azt nyilatkozta, oktatási központjuk olyan tanulókat is vendégül lát az ország belsejéből, akik eddig még nem látták a tengert. “Vagyis olyan városokból jöttek, mint Longreach, Winton vagy Emerald. Nagy öröm számomra látni őket, ahogy felfedezik maguknak a hullámokat, a vízi élővilágot.”

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez