A 15 éves ausztrál gyerekek a 65 országot vizsgáló felmérésben a 17. helyet érték el matematikából, természettudományokból a nyolcadik, olvasásból pedig a tizedik helyen végeztek. Több olyan ország is megelőzte Ausztráliát, amelyek a korábbi felmérések során alulmaradtak a szigetországhoz képest, ilyen volt például Lengyelország és Írórszág.
Sue Thomson, az Ausztrál Oktatási Tanács (Australian Council for Educational Research) munkatársa elmondta, hogy a legfontosabb teendő, hogy megértsék mit csinálnak jobban ezek az országok.
“Lengyelországtól talán azt lenne érdemes átvenni, hogy milyen sok opciót biztosítanak a diákoknak a tanulás során, mi inkább egy bizonyos útra tereltük eddig őket” – mondta el Thomson.
A 2012-es felmérést kedden hozták nyilvánosságra és az adatok szerint már 2003 óta egyenletesen csökken az ausztrál diákok matematikai teljesítménye. A kiemelkedő tehetségek száma egyre csökken, azonban azoké, akik a minimumot sem tudják teljesíteni csak nő.
“Nagyon fontosnak tartom a célirányos támogatást, amely a hátrányos helyzetű diákok segítését helyezi előtérbe.”
Az Ausztrál Oktatási Únió (Australian Education Union) szerint ezek az elfogadhatatlan különbségek a diákok teljesítményei között mutatják mennyire is szükség van egy új stratégiára.
“Remélhetőleg felnyitják az adatok az Abbott-kormány szemét az ügyben” – mondta el Correna Haythorpe, elnökhelyettes.