Sebastian Vettel idén valamennyi időmérő edzésen legyőzte csapattársát, míg ő hét, addig Webber egyetlen futamgyőzelmet sem szerzett, a tabellán pedig 117 ponttal több áll a neve mellett, mint az ausztrálnak. A német hasonlóan nagy fölényben utoljára 2011-ben volt: akkor a szombati mutatójuk 16-3 volt, a győzelmek terén 11-1 volt a végeredmény, és Vettel összesen 134 ponttal bizonyult jobbnak csapattársánál.
A német szaklap, az Auto Motor und Sport (AMuS) szerint több oka is van Webber gyengélkedésének, valamint a 2011-eshez hasonló mutatóknak. Az egyik az akkori és a mostani autók közötti hasonlóság. „A Red Bull RB7 és az RB9 nagyon hasonlóak. Mindkettő beállítása azonos (a padlólemez elöl mélyen, hátul magasan), Adrian Newey pedig képes volt ugyanolyan hatást elérni a kipufogóval, mint 2011-ben, amikor azok még a padlólemez felé irányultak” – írják. Mindez az AMuS szerint speciális vezetési stílust igényel. Ahhoz ugyanis, hogy a leszorítóerő stabil legyen hátul, a kipufogógázoknak egyenletesen és folyamatosan kell áramolniuk – akkor is, amikor a versenyző nem nyomja tövig a gázt.
Mindez speciális motorvezérlést, továbbá rövidebb váltóáttételt követel meg, amelyhez viszont a versenyzőknek is alkalmazkodniuk kell.
Vettelnek mindez sokkal jobban sikerül, mint csapattársának. „A világbajnok képes ehhez igazítani vezetését. A titok abban rejlik, ahogyan fékez, ahogyan lefelé vált, majd gázt ad, ahogyan a KERS-t használja, valamint, hogy milyen íveket választ a kanyarokban ahhoz, hogy a lehető legtöbbet adhasson gázt, s a kipufogógázok segítségével leszorítóerőt termeljen” – írják a németek elemzésükben.
Az autó és a vezetési stílusok összhangja (illetve diszharmóniája) Webber szerint is fontos tényező teljesítményében. „A 2012-es Red Bull a mostanihoz képest egy normális versenyautó volt. 2011-ben csak az időmérőkön maradtam el egyértelműen Sebastian mögött. Ez amiatt volt, hogy az ő stílusa jobban illett az autóhoz. A versenyeken általában viszont ugyanolyan gyors voltam. Ezt a sok leggyorsabb köröm is bizonyítja” – magyarázza Webber, aki két esztendeje összesen hétszer futotta meg a verseny leggyorsabb idejét.
A szezon végén visszavonuló versenyző ugyanakkor úgy véli, idén a gumik miatt is jelentős hátrányban van Vettelhez képest. „Nem könnyű megérteni őket. Ha nem találod el a megfelelő hőmérsékleti tartományukat, nagyon sok időt veszítesz velük” – mondja Webber, aki legutóbb Szingapúrban főként a szuperlágy abroncsokon szenvedett. „A közepes keveréken jó volt az autóm egyensúlya, képes voltam mindent kihozni a gumikból. Amíg viszont a szuperlággyal mentem, az autóm nehezen vezethetővé vált”