Különböző teszteket végeztek el autóvezetőkkel. Ezek között voltak olyanok, melyekkel kifejezetten azt tesztelték, mennyire tud a sofőr figyelni, ha vezetés közben térképet olvasnak, vizet isznak, telefonálnak, csatornát váltanak a rádión, tehát olyan hétköznapi dolgok esetében, amelyek gyakran előfordulnak. Geogffrey Mackellar, szakértő kiemelte, hogy 14 érzékelő figyelte a vezetőt, leginkább az agy tevékenységeit, de olyan sokat jelentő apróságokat is vizsgált, mint a pislogások gyakorisága, a fejmozgatás, egy pontra figyelés illetve a különböző mozgások váltakozása. Sőt, külön elemezte a program azt, amikor a tesztalany egyik műveletről a másikra tért át.
Az egész lényege az volt, hogy kifejlesszenek egy olyan szoftvert, mely lassít, ha úgy véli, a sofőr figyelme lankad és dinamikusabban gyorsít, amennyiben a vezető összpontosít.
Régóta szükség van egy ilyen forradalmi találmányra Ausztráliában, ahol becslések szerint a központi költségvetésből évi 27 millió dollár, azaz 5600 milliárd forint megy el a közlekedési balesetekre.