A pénzt ugyanakkor visszakapja, pontosabban beszámítják neki, ha vásárol is valamit. A speciális gabonaféléket és az azokból készült termékeket árusító bolt azért vezette be újítását, mert megelégelte, hogy sokan csak ármustrára térnek be: összevetik árait a neten árusítókéival. További ok, hogy jó páran nem vevők, csupán tanácsot kérnek, majd pedig távoznak, és megveszik másutt a portékát. A bolt tulajdonosnője úgy véli, hogy értékkel bír tanácsadása.
Az üzlet ajtaján a Metro című brit lap tudósítása szerint következő felirat virít: „Sok ember tájékozódásra használja ezt a boltot, és azután máshol vásárol. Nem tudják, hogy áraink csaknem megegyeznek más boltokéival, ugyanakkor van olyan portékánk, amely nem kapható másutt.”
Más is fontolgatja a belépődíj szedését
Kissé hasonló egy brit régiségbolt üzletpolitikája is. Abból egyszerűen kitiltotta a turistákat a tulajdonos, ami viszont hasznosnak bizonyult: 30 százalékkal nőtt a profitja. Mark Galpin a dorseti Christchurch-ben üzemelteti Aladdin Barlangja nevű boltját, amelynek ajtajára kifüggesztett egy „No Tourist” feliratot, kérve, hogy csakis azok térjenek be hozzá, akik 50 kilométernél nem laknak messzebb.
Galpinnak az a baja a turistákkal, hogy csak az idejét rabolják, sose vesznek semmit, és elveszik a helyiek kedvét is a vásárlástól, mivel sokszor olyan sokan vannak az üzletben, hogy a helyiek inkább be se mennek. A férfi ugyan nem szed belépti díjat, de már fontolóra vette.
Forrás: MTI
Kép: Wikimedia