Nincs szerencséjük – vagy kommunikációs szakértelmük – azoknak a ruandai fejlesztőknek, gyártóknak és kereskedőknek, akik üzleti sikerek reményében dobták piacra továbbfejlesztett, az elődöknél jóval kevesebb üzemanyagot fogyasztó, egyben kevesebbet füstölő tűzhelyüket. A megcélzott vevőkör – azaz a ruandai tömegek – azonban nem vásárolja a terméket, egyszerűen nem vette észre az újdonságot. A Voice of America beszámolója szerint a piaci csata azon dől el, hogy a többet fogyasztó hagyományos kályha valamelyest olcsóbb az újnál. A kormányzat sem állt eddig a helyzet magaslatán, mivel az előző modellek megjelenését még támogatta, az újat nem, ezzel pedig elérte, hogy a mintegy 2 dollárral drágább tűzhely helyett a 30 százalékkal több tüzelőanyagot fogyasztó hagyományosat vásárolja kigali lakossága. Egy kereskedő megszámolta, míg 30 darabot is képes minden további nélkül eladni havonta a korábbi típusból, addig az újból jó, ha ötre talál vevőt.
Korszerűtlen, büdös – mégis az kell
Kigali lakosság meggyőzhetetlennek látszik, konokul ragaszkodik a régi, ám drágábban főző, fűtő tűzhelytípusokhoz. Csupán ötöt tud eladni a gazdaságosból a kereskedő addig, ameddig a hagyományosból harmincra is akad vevő.
(Visited 1 times, 1 visits today)