Több fontos feltétel tisztázódott a Mombasa és Nairobi városok nevével fémjelzett – Uganda és Ruanda számára is új közlekedési lehetőségeket teremő – vasútvonal építésénél. Közzétették, megerősítették például, hogy a munka befejezése 2017-ben lesz. Új hír az is, hogy a 4 milliárd dollár értékű építkezés első szakaszán a kenyai kormány befejezte a szükséges – 11 ezer hektárnyi – földterület kisajátítását. Kimondták, hogy a Kenya Vasút Társaság (KR) a felügyelője a projekt építőipari részének, egyébiránt a hidakat, utakat kínai pályázatnyertes vállalkozás készíti el. Egy minapi sajtótájékoztatón szó volt arról, hogy a pályáztatás problémái végre tisztázódtak: a nyertes – hangzott a korábbiakban a vád – a kenyai elnöknek kedves kínai cég lett, más versenyzők ellenében. Bejelentették azt is, hogy a múlt kedden megtartott stratégiai ülés után – melyen a közlekedési minisztérium, a KR és a nemzeti föld bizottság illetékesei vettek részt Mombasában -, két héten belül megkezdődhetnek az építési munkálatok. A kivitelezők közölték, hogy a munkagépek már a helyükön vannak, illetve megkezdték a munkaerő-toborzást is. Tényként közölték, hogy a szaktárca már elkülönített számlán kezeli a földek kártalanítására szánt pénzt, a mintegy 100 millió dollárt. Pénzre átszámítható adat az is, hogy a régi, keskeny nyomtávú Kenya-Uganda közötti vasút a szállítási szükségleteknek 5 százalékát volt képes teljesíteni a kelet-afrikai régióban. Az ultramodern vasút segítségével azonban a költségek akár 65 százalékkal csökkenhetnek.
Indul a korrupciómentes vasútépítés
A nyomvonal mentén a földtulajdonosok kártalanítására éppen úgy sor kerülhet, mint az építők toborzására: a mombasai ultramodern vasút építése valóban elkezdődhet a kínai kivitelezők jóvoltából.
(Visited 1 times, 1 visits today)