Döbbenetes matektanítás Malawitól Nottinghamig

Malawiban a kényszer vitte rá a pedagógusokat arra, hogy a nagy létszámú, akár 90-fős osztályokban bevezessék annak az applikációnak az alkalmazását a matematika-tanításban, amellyel elképesztő eredményeket értek el. A programot az Egyesült Királyságban is tesztelték. Az ottani diákok hat hét alatt annyit haladtak a tanulásban, mint a hagyományos módszerekkel 12-18 hónap alatt- írja a BBC.

A Onebillion Alapítvány célja az, hogy különböző oktatási applikációk fejlesztésével segítse a hátrányos helyzetű, zsúfolt osztályokban tanuló diákok haladását. Matematika-tanítási programjukat egy lilongwei általános iskolában kezdték tesztelni. Az afrikai országban bekövetkezett demográfiai robbanás miatt súlyos pedagógushiány alakult ki, arra is van példa, hogy 300 gyerekre mindössze egyetlen tanár jut. Így nem nehéz belátni, hogy a hagyományosnak mondható tanár-diák tandem nem működhet hatékonyan az oktatásban. Az applikáció ebből a hátrányból kovácsol előnyt.

 A programban résztvevő gyermekek tableten kapják meg a feladatokat, a megoldásra 30 percük van. Azért ennyi, mert egy kisdiák figyelmét nagyjából ennyi időre lehet lekötni. A feladatokat úgy rendezi a program, hogy 10-ből 10 kérdésre kell helyes választ adni, ez után lehet tovább lépni. A gyermek azonnal tudja, ha rosszul döntött és gyorsan tud korrigálni. A tapasztalatok elképesztőek. Az első szembetűnő különbség a csend. A tabletet szorongató kisdiákok nem zajonganak, hanem feszült figyelemmel próbálják megoldani a faladatokat. Ellentétben a hagyományos oktatással, ahol a rendteremtés emészti fel a tanár idejének és energiáinak jelentős részét. A másik különbség pedig az eredmény.

Az ugyanis annyira kiugró volt, hogy felkeltette a Nottinghami Egyetem kutatóinak érdeklődését, ők is tesztelték a programot más, szintén a matematika-tanítást segítő, már létező appok mellett egy helyi általános iskolában. A dolog működik, méghozzá nem is akárhogyan. Napi 30 perc egy héten át, az eredmény pedig megfelel annak, amit három hónap hagyományos oktatással lehet elérni-mondta a tesztet irányító tanár. Akárcsak Afrikában. Az is megegyező tapasztalat, hogy 30 perc után az afrikai és az angol gyerekek is elunták a matekozást és inkább kimentek az udvarra játszani. 

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez