Elkezdődött a nyilatkozatháború az amerikai és az Öböl menti légitársaságok között. Az Etihad és az Emirates nyilatkozatban utasította el a három amerikai légitársaság vádját. E szerint az Öböl mentiek azért ilyen versenyképesek, mert az elmúlt 10 évben 42 milliárd dollárnyi illegális állami szubvenciót kaptak. A Qatar Airways vezérigazgatója Akbar al-Baker személyesen reagált. A szókimondásáról már régóta híres vezető szerint az amerikai vádak alaptalanok. Az ő társasága az állam tulajdonában van, és teljesen jogszerű, hogy a fejlesztéshez állami hozzájárulást kapnak. Al-Baker kitért arra is, hogy például a Delta Airlines – az egyik amerikai társaság, amely bepanaszolta az Öböl mentieket – 35 éves „roncsgépeket” használ.”Hát persze, hogy gazdaságtalanok ezek az üzemanyagfaló ócskaságok, amelyek ráadásul a levegőt is elképesztő mértékben szennyezik” – mondta a katari főnök. A Qatar Airways gépeinek átlagéletkora négy év, ezért tud a társaság gazdaságosan működni, és ezért szennyezi kevésbé a környezetet. A három legnagyobb amerikai légitársaság 55 oldalas tanulmányt készíttetett az Öböl mentiek finanszírozásáról és azt illegálisnak találták. Kérték a washingtoni kormányt, hogy vizsgálják felül az Öböl menti államokkal kötött légiforgalmi szerződéseket. Hasonló javaslatot tett hat európai ország közlekedési minisztere is. A francia és a német tárcavezető, a fő kezdeményezők, szintén illegális állami támogatást emlegetnek és arra kérték az Európai Bizottságot, gondolkozzon a megfelelő ellenlépések megtételéről. (Fotó:AFP)
Keményen visszaszóltak az Öböl menti légitársaságok az amerikai szubvenciós vádakra
A Qatar Airways szerint a Delta azért gazdaságtalan, mert kiöregedett gépeket használ.
(Visited 1 times, 1 visits today)