Európában is csökkentek ez eladások, mely elsősorban az euró zóna gazdasági problémáinak köszönhető. Ázsiában egyértelműen az egymást érő botrányok okozzák a lassan, de biztosan zuhanó teljesítményt. A nyáron nyilvánosságra került felvételeken azt láthatjuk, ahogyan lejárt húst kevernek a többi közé, illetve egyenesen a földről szedik fel a leesett hozzávalókat.
Ezek a problémák valósak és nyilván komoly pénzkiesést jelentenek a cégnek, mindkettő meg fog oldódni egy idő után. Az európai gazdaság valamikor lábra fog állni, amivel a McDonald’s újra életre kelhet, a kínai botrányok szép lassan eltűnnek a köztudatból és jobb híján visszamennek az emberek.
Fotó: Europress Getty Images
Nem így az Egyesült Államokban. A cég alapvetően olcsó, egészségtelen, de relatíve finom ételt kínál azoknak, akiknek nincs elég pénzük étterembe menni. Ez a modell pedig iszonyúan régóta megállja a helyét és óriási tömegeket vonz be. Eddig nem akadt olyan versenytárs, aki jobbat tudott volna nyújtani ár és íz terén.
Most pedig itt van a Chipotle. Amerika leggyorsabban növekedő étteremlánca óriás burritókkal támad. Csupán szeptember végéig 132 új éttermet nyitottak, a régiekben pedig 17%-al emelkedtek az eladások.
Nem ők az egyetlen riválisok, egyszerűen finomabb ételt készítenek az olyan mostanában felbukkanó és növekedő gyorséttermek mint a Five Guys, az In-and-out Burger és a Shake Shack. Pénzügyi helyzetük nem nyilvános, de mivel láthatóan gyors a terjeszkedés, feltehetőleg jól megy nekik.
A McDonald’s azt ígérte, hogy alapjaiban változtatja meg a cég hozzáállását, sokkal személyesebb akar lenni a jövőben. Ez egyébként nem valószínű. A McDonald’s-t az egész világ ismeri (állítólag több gyerek ismeri fel a bohóc arcát, mint Jézusét)és szinte lehetetlen eladni ennyi embernek egy ilyen gyökeres változást.