A digitális pénzügyi szolgáltatások számottevő költségmegtakarítást eredményezhetnek – fogalmazta meg a Világbank friss tanulmánya, amelynek prekoncepciója az volt, hogy milliárdnyi szegény ember él a Földön azzal is sújtva, hogy elérhetetlenek számukra a hagyományos pénzügyi szolgáltatások, ezáltal anyagi helyzetük tovább romlik. Az Afrikára külön is fokuszáló világbanki elemzésben számszaki példát a digitalizálásról ugyan az amerikai kontinensről hoznak a szerzők – a “Jobb, mint a Készpénz Szövetség” becslése szerint a mexikói megtakarítás 1,2 milliárd dollárra rúg évente annak következtében, hogy béreket, nyugdíjakat, szociális jóléti juttatásokat digitális módon fizetnek ki -, a készpénzkímélő elektronikus megoldásokat Kenyában és Tanzániában találták elismerésre méltónak. A tanulmány szerint lényegi kérdés, hogy az illetékes kormányok legyenek a fő mozgatói a digitális pénzügyi szolgáltatások elindításának a jogi, hatósági keretek megteremtésével. A Világbank álláspontja szerint a lakosság szélesebb körű részvétele a pénzügyi rendszerekben előmozdíthatja a munkahelyteremtést. Különös fontossággal bír, hogy a digitális háttér révén a nők is hozzáférhetnek a számlanyitáshoz, vállalkozóvá válhatnak vagy munkahelyet találhatnak.
Készpénzkímélő megoldások Afrikában
Már a Világbank is javasolta a digitális pénzügyi szolgáltatások általánossá tételét a világ azon országaiban, ahol meghatározóan nagy arányban szegények az emberek. Afrikában terjedőben vannak a korszerű megoldások.
(Visited 1 times, 1 visits today)