A gyanútlan, Starbucks-szűz vásárló bement egy kávézóba, és míg várakozott ismerősére (sokak szerint persze) rossz szokása szerint kólát szeretett volna inni, a válasz elrettentette: itt a kávé mellett csak 100%-os levek vannak. Semmi prosztó üdítő. Itthon máig is ez a helyzet, de Amerika tizenhat államában kedden beköszöntött a változás. Fizzio fantázianével több ízben is kapható üdítő (amerikaiul soda). Az elitizmusára kényes cég persze nem győzte hangsúlyozni, hogy ez a soda, nem az a soda – a Fizzióban állítólag nincs mesterséges színezék, sem túlozttan sok kukoricaszirup (ezzel
helyettesítik az amerikai üdítőkben a cukrot. A „kézműves üdítőket” egyelőre három ízben árulják (Ginger Ale, Lemon Ale és Spiced Root Beer), így aztán kólát továbbra se keressünk. Ugyanazok a baristák osztják majd a szénsavas üdítőket, mint a kávét, de gyorsabban elkészülnek majd velük, viszont – ez is a cég politikájának része –kicsit drágábbak lesznek. Egy nagy üdítő 2,45 USD-be kerül. Az ok, amiért feladták korábbi elveiket egyszerű – az egyre kíméletlenebb verseny, amelyben, akármilyen nagyí is a Starbucks – nincs olyan amerikai aki néhány mérföldnél messzebb lakna a legközelebbítől – nem feltétlen áll nyerésre.
A már most is 19 ezer egységet számláló lánc célja, hogy „harmadik hely” legyen az emberek számára –az a hely, ahová mennek, ha éppen nem dolgoznak, vagy nincsenek otthon. Sokan persze erre egy kávézót is alkalmasnak tartanak, de valljuk be, egy ‘harmadik helyen’ az elitizmusnak még nyomaiban sem lehet helye. Le kell adni – ha csak kicsit is – az elvekből. Hátha az segít. Ezért vezették be több helyen az év elején az alkoholos italokat, majd azokat az esti menüket, amelyben egy alkoholos ital, és egy étel szerepelt, és ennek a része a társadalomnak afelé a (meglehetősen nagy) része felé való nyitás is, amelyik alapvetően üdítőket fogyaszt. Sőt -2015-től egyrlőe csak Amerika nagyvárosaiban – már házhoz is szállít a Starbucks.