A cégek és az állami szervek esetében valamivel kedvezőbb a kép, ott „mindössze” negyedével nőtt az adathalászási kísérletek száma, ami azzal magyarázható, hogy ezek az intézmények komoly és drága védelmi rendszereket építettek ki. A magánszemélyek ezt már nem mondhatják el magukról. Van, aki csak figyelmetlen, elhagyja valamelyik kütyüjét, amiről aztán a kibertolvajok egyszerűen megszerzik bizalmas, kódolatlan adatait. Az esetek negyede sorolható ebbe a kategóriába. A többi viszont szakszerű adatbetörésekhez kötődik.
A bűnözők kedvelt célpontjai a nagy áruházláncok, mert ott igencsak nagy az adatforgalom. Kaliforniában a Target Corp és a LivingSocial bizonyult könnyű prédának, a két cégtől 7,5 millió vásárló adatait lopták el. Az ügyészség nem veszi félvállról a fenyegetést, hiszen a kiberbűnözők a jelentős anyagi kár és a sok bosszúság mellett az üzleti élet alapját, a bizalmat ássák alá. A védekezésnek olcsóbb és költségesebb módjai is vannak, de a főszabály mindkét esetben ugyanaz. Vigyázz a kütyüdre, illetve kódold a bizalmas adataidat!