Az amerikai gyártó, a Tesla milliárdos főnöke, Elon Musk elégedetten dörzsölheti a tenyerét, mert úgy tűnik, hogy bejött a számítása. Kína több nagyvárosában olyan súlyos a légszennyezettség, hogy a helyi hatóságok kénytelenek voltak drasztikusan korlátozni az új autók számát. A módszerek változatosak, egyes településeken várólistákat állítanak össze, másutt sorshúzáson döntik el, hogy ki vehet új autót. Sanghajban pedig azt a megoldást választották, hogy drasztikusan, 12 ezer dollárra emelték a forgalomba helyezés díját. Aki új autót akar venni, le kell szurkolnia a „rendszámdíjnak” nevezett környezetterhelési adót.
Csakhogy. A Tesla több kínai város illetékeseivel megállapodott arról, hogy a környezetbarát elektromos meghajtású autókra nem vonatkozik a korlátozás. Sanghajban pedig a rendszámtábla-díjat is sikerült töröltetniük. A konkurencia hiába morog, a lépéssel a Tesla komoly versenyelőnybe kerül a kínai piacon.
Bár az amerikai gyártó termékei nem olcsók, a piackutatók zerint a luxuskategóriában komoly kereslet van irántuk Kínában. Elon Musk egyébként azt jósolta, hogy 2015 lesz az az év, amikor a Tesla kínai eladásai elérik az USA szintjét. Ha ilyen tempóban halad a cég, beteljesülhet a jóslat. Igaz, ehhez a konkurenciának is lesz egy-két szava. A Porsche és a Mercedes ugyanis szintén megcélozta a luxuskategória kedvelőit Kínában, és azt tervezi, hogy az elektromos meghajtású autók piacán is megpróbálja beérni az egyelőre utcahosszal vezető Teslát. (Fotó:Getty Images)