Elsőéves egyetemistaként Nick egy dallasi technológiai cég seattle-i irodájában vállalt gyakornoki munkát, de viszonylag gyorsan rádöbbent, hogy ez nem az ő világa. Pedig minden úgy alakult, ahogyan az egyetem előtt tervezte. Lépésről lépésre, lépcsőfokról lépcsőfokra haladva, biztos állással, fix (és persze szépen növekvő) fizetéssel egy megbízható cégnél. Csakhogy megunta, hogy mindig azt kell csinálnia, amit mások mondanak. Kilépett.
A következő két évben csökkentette az órái számát az egyetemen és elkezdett iPhone-os applikációkat tervezni. Emellett félállásban konzultánsként dolgozott. Az első hét kísérletből egy be is jött, (egy súlyemelős applikáció) keresett is vele 1200 dollárt, igaz, a bevételen meg kellett osztoznia a tervezésben segítő barátjával. A következő fontos lépés Tim Ferris marketing-szakértő könyve volt, amelyben arról olvasott, hogy igazán nagy pénzeket az oktatásban lehet kaszálni. Az igazi nagy lökést pedig az adta, amikor az Apple meghirdette, hogy bevezeti a Swift nevű új programnyelvet. Nick fejében összeálltak a dolgok: megtanulja a programnyelvet, lefilmezi a tanulási folyamatot, majd abból készít egy oktatási csomagot az érdeklődőknek és megpróbál pénzt csinálni belőle. 4 napon át semmi mással nem foglalkozott, csak tanult, filmezett, evett, aludt. Majd tanult, filmezett, evett, aludt. Kikapcsolta a mobilját, kizárta a külvilágot. A munka eredménye ötven rövid videó volt.
A következő lépés az volt, hogy a képanyagot feltöltötte az Udemyre. Ezen a site-on több mint 20 ezer oktató-program érhető el, a jógázástól kezdve a fényképezésen át mindenféle műfajban és területen. Egy részük ingyenes, de van köztük olyan is, amelyért 900 dollárt is elkérnek. Az első 24 órában Nick nem kért pénzt, ezt követően viszont 199 dollárban szabta meg az árat. ( Az Udemy fele-fele arányban osztozik a feltöltővel, ha az ügyfelek rajta keresztül érkeznek, ha viszont a feltöltő toborozza őket, akkor csak 3%-os jutalékot számít fel.)
Az első (ingyenes) napon 1600 felhasználó töltötte le a filmeket, Nick az első 30 napban 40 ezer dollárt keresett, többet, mint a megelőző évben összesen. Igaz, az Udemy, látva a komoly érdeklődést, 60 ezer ügyfélnek ajánlotta fel az oktatócsomagot, jelentős kedvezménnyel, 29 dollárérért. A projekt azóta önfenntartóvá vált, havi 3-5 000 dollárt termel Nicknek. Az üzlet beindult.
Nicket elárasztották az érdeklődők, akik az kérték, készítsen hasonló oktatócsomagot arról, hogyan kell iPhone-applikációkat készíteni. Mit tett Nick? Csak amit ilyenkor szokott. Filmezett, evett, aludt, kizárta a külvilágot, és készített egy igazán ütős marketing-filmet, amit az Udemyhez hasonló tematikájú Kickstarter oldalra töltött fel, és ott is árulni kezdte a Swiftes oktatócsomagot a kedvezményes, 29 dolláros áron. Egy hónap alatt 66 ezer dollárt keresett, ami a csúcsteljesítmények közé tartozik a Kickstarteren.
Nick lakást a barátaival közösen bérel, vett magának egy használt kocsit, támogatja a szüleit, és köszöni szépen, jól elvan. Már az új ötleten töri a fejét. Az Apple okosórájáról akar oktatófilmet készíteni. A módszer már bevált: filmezés, evés, alvás. Telefon kikapcsol, a pénz meg ketyeg. (Fotó:Getty Images)