2012-ben 1500 amerikai nő vesztette életét erőszakos cselekményekben, amelyek nagy részében valamilyen lőfegyvert használtak. Ebben a hónapban több ismert személy is felszólalt az erőszak ellen, köztük volt például Hillary Clinton.
Úgy tűnik azonban, hogy a divatvilág nem vette a lapot. Itt van például az énekes, Rihanna, aki pontosan tudja, mit jelent az erőszak. Most mégis fegyveralakú és pisztolymintás táskával jelent meg egy Los Angeles-i vacsorán. Mindkét darab a világhírű Saint Laurent divatcég terméke. Nem ez volt az első alkalom, hogy Rihanna ilyen stílusú kiegészítőkkel jelent meg a nagyközönség előtt. Néhány éve egy revolverekkel díszített táskával érkezett egy eseményre.
A ruhakészítő cégek sem ártatlanok az ügyben, a Prada vagy a Nili Lotan szintén előrukkolt már fegyver-ihlette termékekkel. Az Egyesült Államokban 100 emberre 88 lőfegyver jut, így egyáltalán nem meglepő a divatcégek érdeklődése.
Miközben sokan azon dolgoznak, hogy valahogy visszaszorítsák a fegyverek használatát, mint például a Jewelry for a Cause, amely elkobzott fegyverekből készít ékszereket, a divatcégek és hírességek – akik talán a legnagyobb hatással vannak a fiatalságra – inkább az üzlettel, és nem az üzenettel foglalkoznak.
Fegyver és divat=fegyverdivat?
Bár az Egyesült Államokban egyre többen halnak meg különböző lőfegyverek miatt, úgy tűnik, hogy a divatvilág számára ez egyszerűen csak marketing. Bár az októbert hivatalosan is a családon belüli erőszak elleni küzdelem hónapjának nevezték ki, továbbra sem csökken az érdeklődés a fegyverek ihlette divatcikkek iránt.
(Visited 1 times, 1 visits today)