Az amerikai óriás filmipari vállalat, a Universal Stúdió bejelentette, hogy 3,3 milliárd dollár befektetésével egy kínai stílusú vidámparkot fog építeni. A Stúdió 13 éve próbálkozik azzal, hogy sikerüljön belépni a virágzó szórakoztatóipari piacra.
A park megtervezésénél Steven Spielberg hollywoodi rendező fogja segíteni a beruházókat abban, hogy tematikáját tekintve illeszkedjen a környezetéhez, ugyanakkor a Universal jegyeit is kihangsúlyozza. A parkot a helyi állami cég, a Tourism Group fogja megépíteni. Ha minden a terveknek megfelelően fog haladni, akkor a parkot 2019-ben tudják átadni a közönségnek.
Az Universal számára azért is volt kiemelten fontos, hogy sikerüljön megvetnie a lábát ezen a piacon, mert a nagy szórakoztatóipari vállalatok közül már többen is megelőzték ebben. A Walt Disney és a DreamWorks már korábban létrehozta a maga cégeit Kínában. Mind a két cég úgy tervezi, hogy a saját parkját 2016-ban tudja majd megnyitni Sanghajban. A Disney erre 4,4 milliárd dollárt szán, míg a Dreamworks elképzelése 3,1 milliárd dollárba fog kerülni.
Az amerikai filmstúdiók az utóbbi időben kifejezetten rohamtempót diktálnak abban a tekintetben, hogy minél hamarabb sikerüljön megnyitni a maguk témaparkjait Kínában. Az ország gazdasága a második legnagyobb gazdaság a világon, és rendelkezik egy olyan fejlődő és nagyszámú középréteggel, amelyre bátran lehet alapozni egy vidámpark üzleti terveit. Az ő céljaik között leginkább a szórakozás és az utazás szerepel. A Disney áprilisban emelte meg 800 millió dollárral a befektetésére fordítható összeget.
A PricewaterhouseCoopers gazdasági előrejelzései szerint a 2013-as adatokat 2015-re meg fogja duplázni a média és szórakoztató piac Kínában, és el fogja érni a 148 milliárd dollárt.