Mianmarban botladozik a demokratikus politikai átalakulás, de a piaci nyitásnak máris eredményei vannak. A Coca Cola és más világmárkák után most a Kentucky Fried Chicken jelentette be, hogy megjelenik a mianmari piacon. A KFC anyacége, a Yum! Brands a szingapúri székhelyű Yoma Strategics beruházási holdinggal együtt vág bele a mianmari kalandba. A Yomának már vannak tapasztalatai Mianmarban.
Az ötvenmilliós ország eddig nagyon elmaradt a többi térségbeli fejlődő államtól. De most a politikai változások új perspektívákat nyitnak gazdasági téren is. Ma 2 és fél milliósra tehető a mianmari, fizetőképes középosztály, 2030-ra azonban már 19 milliós lesz ez a piac. A KFC közölte, hogy globális stratégiájába illeszkedik a mianmari megjelenés. Jelenleg 14 ezer éttermet üzemeltetnek a feltörekvő országokban, 2020-ra 20 ezerre növelnék ezt a számot. Mindennek elérésére 10 milliárd dolláros beruházásra készülnek.
Legutóbb júliusban egy másik kontinens egyik feltörekvő országában, Bolíviában nyitottak üzleteket. A KFC anyacége két olyan híres étteremláncot működtet még, mint a Pizza Hut és a Taco Bell, de jelenleg a KFC van leginkább felszálló ágban. A Yum! Brands éves forgalma13 milliárd dollár.