Benjamin Careathers amerikai Red Bull-fogyasztó megtévesztő, félrevezető reklám miatt indított pert a cég ellen. Keresetében arra hivatkozott, hogy tíz éve rendszeresen fogyasztja az energiaitalt, de ettől még nem nőtt szárnya, valamint fizikai és szellemi teljesítménye sem javult. A Red Bull ügyvédei megérezhették a veszélyt, mert úgy döntöttek, peren kívüli egyezséget kötnek, hogy elkerüljék a hosszadalmas és költséges jogi eljárást. Amelyben nyilvánvalóan tudományos érvek és ellenérvek is előkerültek volna az ital összetételéről, hatóanyagáról, más frissítő termékekkel, például a kávéval összemérhető élénkítő hatásáról. Az alku nem volt olcsó. A Red Bull első körben azt ígérte, hogy 10 dollárt vagy 15 dollár értékben céges termékeket ad azoknak az amerikai fogyasztóknak, akik 2002 óta vásárolják az energiaitalt, emellett a jövőben módosítja a reklámjait.
Az egyezség értelmében az osztrák vállalat 13 millió dollárt áldoz az ügy elsimítására, ebből 6,5 milliót egy pénzügyi alapban különít el. Abból fizetik ki az amerikai ügyfeleket, akik egy honlapon jelentkezhetnek a jussukért. A kezdeti becslések 1,4 millió fogyasztóról szóltak, de az első napok rohama (az oldal is lefagyott) alapján úgy tűnik, több lesz a jelentkező, így a 10-15 dolláros kárpótlás is csökkenhet. A Red Bull az egyezségben egyébként továbbra is fenntartotta, hogy korrekt piaci magatartást tanúsított, senkit sem vezetett félre.
A Red Bull-t nem fogja megviselni a kártérítés. A cég az utóbbi években is növelni tudta az energiaital forgalmát, a világ több mint 160 országában 5 milliárd doboznyit értékesített, árbevétele jelentősen meghaladta a 4 milliárd eurót.