Miközben a legtöbbet kereső amerikaiaknál az utóbbi években csökkent az adakozási kedv, a legszegényebbek körében jelentősen nőtt a jótékonykodás.
A The Chronicle of Philantrophy hétfőn nyilvánosságra hozott jelentése szerint az amerikaiak átlagban jövedelmük nagyjából három százalékát adják jótékony célokra, de az utóbbi években átalakult a különböző rétegek adakozási kedve. 2006 és 2012 között a leggazdagabbak – azok, akik több mint kétszázezer dollárt keresnek évente – körében 4,6 százalékkal csökkent a rész, amit jövedelmükből jótékony célokra adtak, annak ellenére, hogy több pénzt keresnek.
Ezzel szemben a középosztály tagjai, valamint a szegények, bár jövedelmük kevesebb, mint a recesszió előtt, pénzük nagyobb hányadát adományozzák el, mint hat évvel korábban – olvasható a philantrophy.com oldalán. A százezer dollárnál kevesebbet kereső emberek 4,5 százalékkal nagyobb részt adtak jótékony célra, míg a legszegényebbek, azok, akik 25 ezer dollárnál kevesebb pénzt visznek haza, majdnem 17 százalékkal többet.
Stacy Palmer, a The Chronicle of Philantrophy szerkesztője szerint ennek az a magyarázata, hogy a szegények és a középosztálybeliek mind ismernek olyan embereket, akik elvesztették az állásukat, vagy otthonukat, és emiatt érzékenyebbek is mások iránt, jobban átérzik azok problémáit, akiknek szükségük van a segítségre. Valamint aggódnak amiatt, hogy valamikor ők maguk is hasonló sorsa jutnak.
Ugyanakkor a jelentés megjegyzi, hogy a leggazdagabbak, bár jövedelmük kevesebb hányadát használták jótékonykodásra, még így is több pénzt adományoztak, mint hat éve. Mégpedig 4,6 milliárd dollárral. A beszámoló szerint 77,5 milliárd dollárt adományoztak 2012-ben. Összesen, az amerikaiak 180 milliárd dollárt adtak 2012-ben jótékony célokra.