A Marriot International üzletlánc kénytelen kifizetni egy 600 ezer dolláros büntetést, amiért az ott dolgozók direkt zavarták a Gaylord Opryland Resort and Convention Centerben megrendezett konferencia vendégeinek Wi-Fi jelét, így arra kényszerítve őket, hogy borsos áron igénybe vegyék a hotel internet szolgáltatását.
Akik sokat utaznak gyakran rájönnek, hogy jobban kijönnek anyagilag, ha hordanak magukkal egy úgynevezett Wi-Fi hotspotot, ami egy apró eszköz és szinte bárhol képes Wi-Fi jelet adni vagy nagyobb csomagra váltanak telefonszolgáltatójuknál és mobiljukat használják hotspotként. Nem olcsó dolog ugyanis, ha minden hotelben és repülőtéren befizetünk az ottani szolgáltatásra.
A múlt évben történt az eset, amikor a konferencia egyik résztvevője rájött az átverésre és jelentette is, sőt beszámolt arról, hogy egy másik hotelben – ami ugyancsak a Marriot lánc része – szintén hasonlóan akartak pénzt kicsikarni belőle. Hozzáférési pontonként 250-1000 dollárt is elkértek a vendégektől, ami egy konferencia esetében (meg amúgy is) végtelenül sok extra költséghez vezet.
A Marriot azzal védekezett, hogy szükség van a hotel területén belül a hotspotok figyelésére, ugyanis a mindenféle, ismeretlen eredetű internet szolgáltatás “rossz minőségű internetet, támadásokat a belső hálózat ellen és akár lopást is hozhat magával.” Elmondták továbbá, hogy hasonló eljárást alkalmaznak kórházakban és egyetemeken.
A Szövetségi Kommunikációs Bizottság (Federal Communications Commissions, FCC) közleménye szerint, minden ember, aki internet előfizetést köt egy szolgáltatóval, szabadon használhatja azt, anélkül, hogy valamilyen helyi szerv azt blokkolná.
“Elfogadhatatlan, hogy egy hotel direkt blokkolja a vendégek internetelérését, miközben horribilis összegeket kérnek el saját szolgáltatásukért” – mondta el Travis LeBlanc, az FCC egyik munkatársa. – “Így ugyanis arra kényszerítik őket, hogy duplán fizessenek egy már megvásárolt szolgáltatásért vagy, hogy egyáltalán ne használják az internetet.”