A General Motors vezetői megvédték azt a döntésüket, hogy a vállalat talán legértékesebb márkáját, a Cadillac-et elköltöztetik Detroitból. Az új központ New Yorkban, Manhattanben lesz. Kétkedők egyelőre nem értik, miért hozták meg ezt a döntést az autógyártónál, valamint felhívják a figyelmet arra, hogy a nehéz helyzetben lévő Detroit számára ez nem igazán jó üzenet.
Mark Reuss, a termékfejlesztésért felelős igazgató azonban jó és szükséges lépésnek nevezte a költözést. Elmondása szerint a gyár jelenleg majdnem a legjobb autókat és kamionokat gyártja, mióta működik a cég, ellenben az eladásai adataik közel sem felelnek meg az elvárásaiknak. Azzal, hogy New Yorkba, pontosabban a Sohoba költözik a márka, a cég azt reméli, hogy a lehető legközelebb sikerül kerülnie a potenciális vásárlókhoz. „Friss gondolkodásra van most szükségünk” – mondta Reuss.
New Yorkot azért tartják a tökéletes választásnak a General Motorsnál, mert véleményük szerint ez az a város, ahol a legnagyobb és leginkább értő figyelmet kapnak a luxusmárkák. New York mágnesként vonzza a prémium márkákat, és itt van az az életforma, ami segíthet a Cadillac eladásait növelni.
A kételkedőknek további ellenérvei is vannak. New Yorkban igen sok ember taxival és tömegközlekedéssel jár. A felsőbb rétegek kedvelt autómárkái pedig a kifejezetten drága német luxusmárkák. Vannak elemzők, nem is kevesen, akiket nem győzött még meg a vállalat arról, hogy jó döntést hoztak a költözéssel.
Természetesen a kínálat bővítése is párhuzamosan fog haladni a központ elköltözésével. Véleményük szerint a GM-nek a szabadidő-autók terén kell majd fejlődnie, hisz ez a leggyorsabban növekvő terület, és kínálatban ezen a téren lemaradnak a versenytársaktól.