A 24 éves Amy Kaplan vasárnap délután szeretett volna meginni valamit egy Starbucksban, azonban a kávéházlánc egyik munkatársa megtiltotta, hogy belépjen segítőkutyájával.
Az eladó és Kaplan között a következő szürreális beszélgetés folyt le:
– Megtagadja a belépést a kávézóba a segítőkutyám miatt? – kérdezte Kaplan.
– Nem, nem tagadom meg. Azt mondom önnek, hogy nem jöhet be a segítőkutyájával.
Kaplan két évvel ezelőtt szenvedett komoly fejsérülést, illetve súlyos bipoláris zavarral diagnosztizálták. A kutyát több okból kifolyólag tartja, többek között segít megküzdeni a helyzettel emocionálisan, továbbá az olyan mindennapi feladatokban is segítséget nyújt, amikor elfelejti hol parkolt az autójával, ami a fejsérülése miatt nem egy ritka eset.
A jelenleg hatályos törvények szerint a szolgáltatást nyújtó cégek kötelesek beengedni mindenféle segítőkutyát, erről pedig nem kötelessége a vásárlónak semmilyen papírt mutatni.
Ennek ellenére a Starbucks munkatársa azt állította, hogy azért nem tudja őket beengedni, mert a Kaplannek nincs róla papírja, hogy milyen célt szolgál az állat, illetve a kutya nem visel megfelelő hámot. Nem ez az első eset, hogy Kaplan valamilyen problémába fut a kutyája miatt, mint elmondta, számára ez egy mindennapi nehézség, rengeteg helyre nem engedik be, ugyanilyen indokokkal.
Laurel Harper, a Starbucks szóvivője kijelentette, hogy a cég teljes mértékben elhatárolja magát attól, ahogyan a munkatársuk viselkedett és hogy próbálta elérni Kaplant, hogy bocsánatot kérjen a kávéházlánc nevében.
Kaplan örül, hogy a Starbucks nem tartja követendő példának az eladó viselkedését, de azt szeretné, ha a jövőben jobban odafigyelnének arra, hogy az ott dolgozók tisztában legyenek az ilyen helyzetek megfelelő kezelésével.