A bíróságon végződhet egy amerikai grafikus és a Marlboro cigarettákat gyártó Philip Morris vitája egy képről, amit paródiának szánt a művész.
Skylar Shatz tíz évig szívott Marlboro Reds cigarettát, mielőtt végleg felhagyott káros szenvedélyével idén márciusban. A 26 éves yonkers-i grafikus másoknak is segíteni akart a leszokásban, ezért egy pólót tervezett, amelyen a Marlboro cigisdobozok vizuális világát idézte fel, de a márkanév helyére a ,,halál” szót írta.
A tízdolláros pólókból még alig adott el néhányat, amikor levelet kapott a cigiket gyártó Philip Morris céget képviselő jogásztól. Roberta L. Horton, a washingtoni Arnold & Porter ügyvédi iroda munkatársa azt írta, hogy a grafikus megsértette a márka jó hírnevét, a felirattal félrevezette a Marlboro vásárlóit, és felszólította a férfit, hogy hívja vissza a pólókat
a piacról.
A fiatalember leállította a gyártást, és a webshopjából sem elérhető már a termék, de nem ért egyet a céggel.
– Alkotmányos jogom a parodizálás, és ez a póló csak a dohányzást mint szokást kritizálta – fogalmazott Skylar Shatz.
Bár a művész el akarja kerülni a bírósági pert, ügyvédje már jóval harcosabban áll a kérdéshez. Paul Alan Levy szerint a cég érvelése egyszerűen nonszensz, amit a Philip Morris jogtanácsosának írt levélben ki is fejtett: ,,Amikor telefonon beszéltünk, elmondta, hogy több száz hasonló, design-nal kapcsolatos ügyük van, amelyek önök szerint sértik a cég érdekeit. Sajnálattal hallom, hogy az elmúlt években önök sikeresen tönkretettek néhány parodistát. Azt viszont nem fogom hagyni, hogy ügyfelem, Skylar Shatz is az áldozatukká váljon”
A Philip Morris USA szóvivője nem kommentálta sem az ügyet, sem az ügyvéd levelét, de azt megerősítette, hogy a cég számtalan hasonló esettel találkozik minden évben. A Philip Morris csak tavaly 2000 esetben töröltetett a márkával kapcsolatos tartalmakat közösségi oldalakról vagy kereskedelmi célú honlapokról.