Hologram forradalmasítja a shoppingolást


A nem túl távoli jövőben szükségtelen lesz levetkőzni a próbafülkében, hiszen hologramokkal próbálhatjuk fel a ruhákat, és még az üzletbe sem kell bemenni. Ha pedig kávéscsészét akarunk venni, elég lesz otthon kinyomtatni…

Nem sokan szeretik a ruhavásárlással járó kényelmetlenségeket, hiszen a próbafülkében le kell vetkőzni, aztán fel kell öltözni, és ha nem jó a méret vagy a szín, mindezt többször meg kell ismételni. Az online vásárlás ma már megszokott dolog, de a modern technológiának köszönhetően a jövőben még könnyebb dolgunk lesz, ha nem akarunk látatlanban megvenni semmit, de a tortúrát is meg akarjuk úszni. A jövőkutatók szerint ugyanis rövidesen széles körben elterjednek a hologramok.
Az amerikai óriáscég, az EBay a közelmúltban vásárolta fel a PhiSix nevű céget, amely már kísérletezik a technológiával, és a ruhákról 3D-s felvételeket készít. A cég innovációs vezetője, Steve Yankovich szerint a vásárlónak az okostelefonján vagy az iPad-jén elég lesz csak ráklikkelnie a kiválasztott ruhadarabra, hogy egy hologram segítségével akár séta vagy golfozás közben virtuálisan felpróbálhassa azt. Ha nem teszik a látvány, egyetlen gombnyomással változtathat a színen, a méreten vagy a szabáson, és anélkül, hogy levetkőzne, a hologram segítségével megnézheti az eredményt. Egy brit digitális ügynökség, az Engage már a gyakorlatban is teszteli a lehetőséget a Virtual Style Pod nevű alkalmazással, amely beszkenneli a vásárlók testét, és virtuálisan rájuk varázsolja a ruhákat. Jelenleg az Egyesült Arab Emírségekben két helyen, Dubaiban és Abu Dhabiban lehet így felpróbálni néhány luxusmárka, például az Alexander McQueen és a DKNY termékeit.
Nemcsak a ruhák, hanem egyéb termékek vásárlását is forradalmasítani fogja a legújabb technológia. Kasey Lobaugh, a Deloitte Consulting kiskereskedelmi innovációs vezetője szerint tíz éven belül mindennapos lesz a 3D-s nyomtatók használata. Ha egy kávéscsészét akarunk venni, elég lesz letölteni a termék kódját egy virtuális üzletben vagy akár otthon, és egyszerűen kinyomtatni a csészét. Ezzel a cégek rengeteg pénzt spórolnak meg, hiszen a terméket nem kell legyártatni, szállítani és raktározni sem. Ez a technológiai alapjaiban és drámai módon fogja megváltoztatni a kereskedelmet. A 3D-s nyomtatás már most elérhető néhány üzletben, de a gépek használata várhatóan 10-20 éven belül terjed el véglegesen.
A jövőben az otthonunk miatt sem kell majd aggódnunk, mert a háztartási gépek gyakorlatilag önjáróak lesznek – állítja Steve Yankovich, az eBay szakembere. A közeljövőben olyan okoslakásokkal számolhatunk, amelyektől akár már a beköltözéskor minden információt megkaphatunk az előző lakó szokásairól. A lakás számítógépes rendszere azt is érzékeli, ha például kiég egy izzó, és rendel egy újat az eBay-ről. A mosógép is magától intézkedik majd, ha az érzékelője szerint kezd kifogyni az öblítő…

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez