Chip Bergh a Levi Strauss & Co. vezérigazgatója mosási szokásairól mesélt a Forune Brainstorm zöld konferencián. Meglepő tanácsokkal látta el a vásárlókat, írja a huffingtonpost.com.
Fotó: huffingtonpost.com
A konferencia lényege, hogy a vállalati ranglétra csúcsán állók magasabb szintre helyezzék a vállalati fenntarthatóságot. Bergh úgy érezte nagy fogás lesz pont ezen a konferencián előrukkolni a Levi’s környezetbarát életmódjával.
„Tökéletesek vagyunk a fenntartható ruházatban” mondta Bergh, és viccesen hozzátette, hogy „ha veszel egy farmert –a mi farmerünket- az sokkal tartósabb lesz, mint egyesek derékvonala”. Berg egy jó tanáccsal is megáldotta a konferencia résztvevőit, mégpedig azzal, hogy ne mossanak farmert. Elmesélte, hogy ő egy éve nem mosta ki kedvenc farmerét. Ez a kijelentése óriási visszhangra tett szert, pedig az ilyen kijelentések nem állnak messze sem tőle, sem a Levi’stől. 2011-ben a New York Times megírta, hogy a Levi’s arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy kevesebbet mossanak, ezzel védve környezetünket. „ A jellegzetes szikla-mosott hatású farmer is kövekkel volt mosva, nem pedig vízzel”.
Radikális cselekvésre hívták fel a figyelmet a farmer környezetvédők is, akik azt javasolták, hogy amikor már kellemetlen szaga kezd lenni a farmernek, akkor tegyük hűvösre, a fagyasztóba. A „ne moss” mozgalomban részt vett Tommy Hilfiger és Anderson Cooper is. Stacy London, híres divattanácsadó szerint, a hat hónaponkénti farmermosás a legegészségesebb. Szóval lássunk neki kipakolni a fagyasztót, hogy legyen hely a farmereknek.