A Palcohol márkájú por hét változatát hagyta jóvá az alkohol és a dohány adójával és kereskedelmével foglakozó amerikai hatóság (TTB). A változatok között Cosmopolitan- és a Margarita-ízű por is szerepelt – tudósított a The Daily Telegraph online kiadása.
A gyártó a termékkel a folyékony alkohol folyamatosan emelkedő árára kíván megoldást nyújtani: koncerten, sporteseményen nem kell megvenni az adóval és borravalóval együtt méregdrága italt, hanem elég bevinni a port, elkeverni, és töredékáron ugyanolyan jót inni – olvasható a honlapjukon.
A port ételekre is lehet szórni, a gyártó a grillszendvicsre rumízűt, salátára Cosmopolitant, a reggeli főtt tojásra vodkaízűt ajánl, természetesen csak a kész ételre, mert főzés közben az alkohol elpárologna, ezzel pedig “célját vesztené” a merész fűszerezés.
A Palcohol azonban törölte honlapjáról a fenti két ajánlást, és azzal mentegetőzött, hogy nem a végleges szöveg került ki az oldalra. Arra kérte az esetleges korábbi látogatókat, dobják ki, amit az előző változatról kinyomattak. Terméküket csak alkohol eladására jogosult helyeken fogják árusítani, és remélik, felelős és törvényes módon fogyasztják majd a vásárlók – olvasható a weboldalon.
Daniel Christopherson szabadalmi jogász egy italokról szóló blogban arra hívta fel a figyelmet, hogy az alkoholpor nem új ötlet, hasonló termékeket árulnak már Németországban és Japánban, de az Egyesült Államokban is forgalmaznak ilyesmit.