Miközben az algériai gép mali katasztrófájának okait keresik a szakértők, a Kongói DK-ban is repülési szakma képviselői jöttek össze. A három napos nemzetközi tanácskozás célja: látlelet készítése a kongói repülés helyzetéről. Mert Afrikában, sőt talán az egész világon, a kongói légi közlekedés a legbetegebb. Az ország 54 repülőtere közül egyet sem hitelesített a nemzetközi polgári légi közlekedési szervezet. Mindössze 12 leszállópályán segíti a landolást műholdas rendszer, a többi reptéren minden a pilóta jó szemén múlik. A Kongói DK valamennyi légitársaság az Európai Unió feketelistáján van. Húsz éve késnek a nagy beruházások. Csak a gomai reptér „rendbe tétele” legalább 35 millió dollárba kerülne.2010-ben a Világbank adott egy 255 millió dolláros hitelt a kongói közlekedés fejlesztésére. De ennek az összegnek csak15 százalékát kapta a légi közlekedési szektor. Persze a vasúti hálózat is katasztrofális állapotban, és nincs elég járható közút sem. A mostani a tanácskozáson részletesen felmérik a légi közlekedés pillanatnyi helyzetét, és készítenek egy felzárkóztatási tervet is. A deklarált cél a biztonság javítása. 2017-re talán sikerül a nemzetközi biztonsági kritériumok hatvan százalékának megfelelni. Ez elvben lehetséges, csak meg kell találni hozzá a forrásokat.
Repterek és légitársaságok: hosszú feketelista
A Kongói DK-ban a legkevésbé biztonságos a repülés és nincs elég forrás a légi közlekedés javítására.
(Visited 2 times, 1 visits today)