Tessék-tessék! Olcsó a Molotov-koktél!
Egy oszakai bolt tulajdonosa majdnem nagy bajba került, miután kiderült: Molotov-koktélt árul. A bolt “ajánlatát” a Twitteren osztották meg, a dolognak a rendőrség is utána nézett.
Tegnap a rendőrség látogatást tett Oszaka belvárosában abban az étteremben, amelyről a Twitteren számos képet osztottak meg, mondván: Molotov-koktélokat árul, hihetetlen reklámáron.
Való igaz, az étterem előtt egy műanyag dobozban volt nyolc sörösüveg, amiből rongyok lógtak ki. A dobozra az volt írva: Molotov-koktél – 1 üveg 100 jen (nagyjából 220 forint).
A rendőrség persze megvizsgálta a palackokat, és megállapította: üresek voltak. Az üzlet 20 éves tulajdonosa bocsánatot kért. Azt mondta: a reklámáron kínált fegyver csupán vicc volt. A rendőrség Japánban persze nem találja viccesnek az ilyen eseteket. Fegyvernek látszó tárgyak utcai árusítása, ráadásul fényes nappal, valamint a rendőrség és a lakosság megtévesztése komoly következményekkel járhat.
A fiatal bolttulajdonosnak ezúttal viszont szerencséje volt. Bár az illegális eszközök árusítása nem vicc, most egy figyelmeztetéssel megúszta. Mivel a Twitteren és más közösségi oldalakon is megosztották a hírt, a rendőrség úgy gondolta, megfelelő lecke lesz ez más üzleteknek, hogy ne vicceljenek hasonló módon.
Mindeközben a képek hátterében látható egy tokiói székhelyű divatmárka logója, mely koponyás ruházati cikkeket árul, és nemrég betört a gyermekruhák piacára is. Skullshit Hardliner gyerekeknek, vagyis ne féljünk, nem lesz a gyerek agresszív semmitől, ami azt sugallja. Ez persze csak néhány példa arra, hogy mit is jelent Japánban a vicc.