Az „okostelefon” több mint divat Peruban
A legtöbben presztízs szempontból választanak az okostelefon márkák közül, a limai polgárok pedig egyre gyakrabban használják vásárlásra a készüléküket.
Lima városában azt vizsgálták, hogy áll a verseny az okostelefonok piacán. Az első számú győztes maga a készülék lett, miután kiderült: a nagyváros minden ötödik polgára megváltoztatta – lecserélte – a mobilszolgáltatóját is. A márkák vetélkedőjének három éllovasa a Samsung, a Motorola és az Apple, a leggyakrabban használt ketyere pedig az iPhone 5. Kimutatták, hogy a vevők felénél a presztízs jelentett sokat a márkák melletti voksolás során, a limaiak döntését 46 százalékban befolyásolta az ár, 44 százalékukra hatott a design, 43 százalékukra pedig a termékek műszaki tulajdonságai. A mobil kereskedelem terjedése a perui városban is felpezsdítette az okostelefonok forgalmát, kimutatták azt is, hogy 2016-ig maga a mobil kereskedelem is legalább 40 százalékos piaci növekedést produkálhat. (Fotó:AFP)