Az emírségek a mezszponzorálás „világbajnokai”
Az európai foci mezeken látható feliratokért fizetett pénz 25 százaléka Öböl menti cégektől érkezik.
A Repucom Németországban bejegyzett gazdasági kutatóintézet világszerte figyeli a sport biznisz alakulását. Legfrissebb jelentésében a mezszponzorálással foglalkozik. A 2014-15-ös szezonban az európai élcsapatok kasszájába 687 millió euró folyt be mezszponzorálásból. A trikókon látható feliratokból szerzett bevétel 20 százalékkal nőtt a tavalyi évadhoz képest, egyetlen bevétel esetében sincs ekkora növekedés. Az élen a Premier League, az angol bajnokság áll 36 százalékos plusszal, a második a spanyol bajnokság 30 százalékos növekedéssel. A 687 millió eurós összes mezszponzori pénz 25 százaléka az Egyesült Arab Emírségekből illetve katari cégektől jön. Ha felállítjuk a mezszponzorok országonkénti rangsorát, az emírségek állnak az élen (120 millió euró), Németország (112 millió) és az USA (82 millió) előtt. Egyébként viharosan nőnek a mezfelirat bevételek az amerikai labdarúgásban, a „soccer”-ban is. A nemzeti profi bajnokság, az MLS mezbevétele már magasabb, mint a holland bajnokságé. Ha azt nézzük, melyik országban uralják leginkább külföldi cégek a mezszponzorálást, Spanyolország az első, ott a mezfeliratokból származó jövedelem 86 százaléka külföldi cégektől származik. (Fotó:AFP)