Ferihegyről startolt el a földközi-tengeri Magnus Expedíció
Napra pontosan 82 év után vágott neki újabb magyar légi expedíció a Földközi-tenger körberepülésének. Földi Zoltán pilóta és Hankusz Kálmán fotós-videós ugyanis több mint nyolc évtizeddel Bánhidi Antal és Bisits István világra szóló expedícióját követően, a tervek szerint harminc nap alatt teljesíti a 15 országot érintő, mintegy 12 000 km-es távot.
Ami a két körútban közös, hogy mindkétszer magyar fejlesztésű repülőgép szállította és szállítja a résztvevőket az utazás során. 1933-ban a Budapesti Műszaki Egyetemen tervezett és épített Gerle 13, míg most a szintén magyar építésű, Kecskeméten fejlesztett és gyártott Magnus Fusion túrarepülőgép szolgált a kalandorok hű társaként.
A Magnus Fusion/NatGeo Expedíció nevet viselő túra az 1933. február 19-i start évfordulóján indult el a Ferihegy 1-es Terminál elől és várhatóan ugyanoda is érkezik vissza valamikor március végén.
Katona Imre, a Magnus Aircraft vezérigazgatója elárulta, hogy a gép önsúlya 300 kilogramm, maximális repülési magassága pedig 4000 méter. Földi Zoltán pilótának viszont csak pár napja maradt arra, hogy élesben tesztelhesse a Magnus Fusiont, amellyel minden nap, átlag négy órát töltenek majd a fellegekben.
Hankusz Kálmán pedig kettejük feladatának komplexitására hívta fel a figyelmet, hiszen neki, amellett, hogy napi rendszerességgel kiváló minőségű fotó- és filmanyagot biztosít a National Geographic nézői, olvasói számára, még a navigátor feladatait is el kell majd látnia.