Fekete arany fekete hálózatban

Nem elég, hogy ellopják a tartályhajók – és csővezetékek – szállítmányát a Guineai-öböl kalózai, de piacra is dobják azt követően, hogy maguk dolgozzák fel feketén az olajat.

Nemcsak a kelet-afrikai partvidék számít veszélyes vízi útnak, hanem Afrika másik fele, pontosabban a tizenegy országgal “határos” Guineai-öböl is. Az utóbbi időkben az olajat szállító tankerek gyakorta válnak áldozataivá támadásoknak, a kalózkodás a fekete arany átszivattyúzásával kezdődik, illetve a tolvajok saját hálózatukban feldolgozzák és piacra dobják az üzemanyagot. Hasonlóan “eredményes” a szárazföldi vezetékmegcsapolás is, a Royal Dutch Shell a nigériai térségben – szárazon és vízen – évi 100 ezer hordónyi kárt szenved el. A legújabb adatok szerint a sokáig csak nigériai specialitásként számon tartott kalózkodás megfertőzött más országokat is, Benint, Togót és Elefántcsontpartot Gabon követi. Az elmúlt 30 hónapban – áll a publikált jelentésben –  93 tartályhajót támadtak meg a kalózok, 30-at sikerült is eltéríteniük. Olyan védekezésre, amilyenre Szomália térségében lehetőségük van a hajós cégeknek, a nyugati partok mentén nincs mód, nem szabad felbérelni fegyveres biztonsági erőket.  Nigéria és Benin haditengerészetének azonban sikerült növelnie a Guineai-öbölben folyó áruszállítás biztonságát.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez