Csalódás lett a hivatalos Hello Kitty Park
Hivatalosan is megnyitotta kapuit a Hello Kitty Park a kínai Csöcsiang tartományban. A kínaiaknak azonban totális csalódást okozott. Miért? A többi között azért, mert a hivatalos parknál hamis Kitty-termékeket árultak.
A világ legnagyobb hivatalos Hello Kitty szórakoztató parkját a Kittyt megalkotó cég, a Sanrio, és egy kaliforniai székhelyű, vidámparkokat tervező cég, a Hettema Group valósította meg. Sajnos azonban a látogatók tetszését egyáltalán nem nyerte el as létesítmény, az internetes felháborodások óta pedig egyre kevesebb a látogató.
Az elvárás valóban magas volt a parkkal szemben, de senki nem számított olyan tényezőkre, melyeket az első vendégek tapasztaltak. A megnyitót egyébként pazar ünnepség előzte meg tavaly, amikor befejeződtek az építkezések. Ez látható az alábbi videón:
A park megnyitása után pedig elöntötték az internetet a negatív hozzászólások:
„A legtöbb látványosság nem is működött. Körülbelül 10 perc alatt megnéztünk mindent.”
„Úgy nézett ki minden, mint egy építkezésen. Büdös festékszag volt mindenhol.”
„Kifejezetten a park miatt repültem oda, de annyira silány lett, hogy már-már Kittyben is csalódtam.”
„Nincs semmi látnivaló. Nem beszélve arról, hogy óriási sorok voltak mindenhol a semmiért. Egyáltalán nem volt szórakoztató semmi. Unalmas.”
„Csak néhány étterem volt, azokban is totális a káosz. Az árak pedig nevetségesen magasak voltak.”
„Hamis Sanrio-termékeket árultak a kapuknál.”
„A szálloda legolcsóbb szobája 900 jüan volt (kb. 35 ezer forint), ami drágább, mint a hongkongi Disneyland-ben.”
„A busz nagyon ritkán jött a parkhoz, így végül taxit fogtuk. Annak meg még engedélye sem volt, mint kiderült.”
„Egy szó, mint száz, silány volt.”
A parkkal kapcsolatos felháborodások természetesen a japán internetezők figyelmét is felkeltették, akik szomorúan vették tudomásul, milyen sikertelen módon népszerűsítenek egy japán terméket Kínában. Nézzük, mit szóltak a japán kommentelők:
„Biztos, hogy ez valóban egy hivatalos vidámpark?”
„Vajon miért döntöttek úgy, hogy Kínában nyitják meg?”
„Milyen hivatalos vidámpark az, ahol hamis termékeket árulnak?”
Egyesek szerint a hamis termékeket árusító standoknak nem volt közük a parkhoz, csupán helyi kereskedők használták ki a lehetőséget. Az internetezők és csalódott látogatók egyöntetű véleménye viszont az, hogy a park sikertelensége bizony erősen ronthatja a Hello Kitty-ről kialakult képet. Sokak szerint jobban tették volna, ha meg sem nyitják.