A sportmárkák versenyében a Puma győzött az afrikai kontinensviadalon
A 2015-ös Afrikai Nemzetek Kupájának döntőjét már a bírói sípszó elhangzása előtt megnyerte egy német vállalat, a Puma sportcikkek gyártója. Ezt az eredményt a Ventures Africa hirdette ki, igaz, a meccs után, egy üzleti értékelésben.
A vállalatok közötti vetélkedőt némiképp nehezítette, hogy az afrikai válogatottakban számtalan olyan játékos focizott most is, akik rendszerint európai klubjaik révén más és más márkákkal állnak szerződésben. De az afrikai kupán ebből a speciális helyzetből már nem sok látszott, az viszont igen, hogy a német gyártó szempontjából sikeres volt az idei, nézők millióinak szeme előtt zajló viadal. A két nagy rivális, a Nike és az Adidas ezúttal lemaradt. A Pumának ugyanis időben sikerült a legtöbb csapatnál megfelelő szponzorációs szerződést kötni és végső soron azt elérni, hogy a kupa végjátszmáiban már a legtöbb együttes magán viselte a cég emblémáját. Az Elefántcsontpart és Ghána közötti döntő a Puma számára már tét nélküli volt. Mindkét csapatot szponzorálta. (Fotó:AFP)