A Google is harcol az Iszlám Állam ellen

Órákig volt látható látható a YouTube-on a jordániai pilóta tűzhalála. A 22 perces film hatását a Kalifátus profi propaganda-szakértői pontosan megtervezték, és a rémes “produkció” sikert is aratott abban a körben, ahol az Iszlám Állam hódítani akar: a dzsihádharcosok között.

Felmérések szerint jelentősen nőtt az önjelölt kalifa népszerűsége a dzsihádharcosok körében az egész világon, mert az üzenet világos volt: mi nem viccelünk, hanem véresen komolyan vesszük a harcot a Nyugat ellen. Aki velük működik együtt, az olyan szörnyű halálra számíthat, mint a jordániai pilóta. A cél a rémület felkeltése volt az ellenség körében, és a szimpátia kiváltása a dzsihádharcosok között. A szakértők értékelése szerint az Iszlám Állam mindkét célját elérte, és ebben a Google önkéntelenül is partner volt. A YouTube ugyanis a dzsihádharcosok kedvenc helye a világhálón. Az ottani videók a legjobb toborzófelhívást jelentik a Kalifátus számára.

A Google is tisztában van ezzel. Ezért újabb arab nyelvű munkatársakat vesz fel, hogy minden időzónában mindig legyen valaki, aki közbe tud lépni, ha ilyen videót talál, mint a jordániai pilóta megégetése. A Google központjában hangsúlyozzák: nem akarnak cenzúrát, de azt sem akarják, hogy a szólásszabadság címén órákig kint legyen egy videó arról, hogy miképp égetik el a jordániai pilótát a Szíria és Irak területén működő Iszlám Államban.

(Fotó:YouTube)

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez