Taxizás sofőr nélkül?

Az olcsó „taxizást” mobilszolgáltatások közbeiktatásával kialakító Uber és a technológiát tökéletesítő Pittsburgh-i Egyetem friss megállapodása, illetve a Google szerepvállalása ma már arról is szól, hogy sort kerítenek a vezető nélküli autós szoftverek alkalmazására is.

Stratégiai partnerségről állapodott meg Kaliforniában az újszerű fizetési-elszámolási háttérrel is rendelkező „taxis” vállalkozás, az Uber közlekedési hálózat és a Pittsburgh-i Carnegie Mellon Egyetem.(Az Uber az intelligens telefonok, mobilhálózatok kínálta lehetőségeket kihasználva, a megszokottnál lényegesen olcsóbb szolgáltatásokat nyújt az autóval utazni akaróknak, a taxizás ezen újszerű változata a világ számos városában működik, avagy eljutott a betiltáshoz a klasszikus taxis cégek érdekérvényesítésének következtében.) Ennek a kapcsolatnak a jegyében jön létre a technológiai fejlesztések központja – az Uber Advanced Technologies Center – abból a célból, hogy kimunkálják a biztonságos, megbízható szállítást bárkinek és bárhol. A Nemzeti Robotics Engineering Központ főképp térképészeti, járműbiztonsági és úgynevezett autonómia technológiai műszaki alkotásokkal vállal szerepet a „taxizás” jövőjében, amelyet ezúttal úgy is értenek a kooperáló felek, hogy alapvetően a Google-elképzelésekre – és finanszírozásra – alapozva eljutnak a vezető nélküli autós szoftverek alkalmazásához. A Bloomberg a hét elején arról is beszámolt, hogy a Google konkurens fejlesztőkkel is kapcsolatokat ápol. A The Wall Street Journal pedig azt közölte a Google-ról, hogy az autonóm járművek programtól elkülönülten fejleszteti a „telekocsis”műszaki rendszerét is.

(Fotó:GettyImages)

 

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez