Minden fronton nyomul az Etihad
Az Egyesült Arab Emírségek állami társasága nem csak forgalmát növeli, hanem résztulajdonosként is egyre több társaságnál jelenik meg.
Már senki nem lepődik meg azon, ha az Öböl menti régió valamelyik légitársaságának éves mérlege egyfajta győzelmi jelentéssel ér fel. De még a gyorsan fejlődök között is kiemelkedik az Etihad. Az abu dhabi bázisú állami társaság 2014-ben 14,8 millió utast szállított, forgalma 23 százalékkal nőtt. Az abu dhabi repteret tranzitállomásként használók 74 százaléka az Etihad utasa volt. 10 új járatot indított a cég és 23 útvonalán sűrítette a forgalmát. Tucatnyi légitársasággal van partnerségi megállapodása az Etihadnak, ezek az egyezmények is jelentősen hozzájárulnak a forgalom növekedéséhez. Hely hiányában nincs értelme felsorolni az összes partnert, de azt érdemes megemlíteni, hogy európai, távol-keleti, afrikai és dél-amerikai társaság is van köztük.
Tehát az Etihad igyekszik globális kategóriákban gondolkodni. Ugyanez érvényes pénzügyi terjeszkedésére is. A tavalyi legnagyobb „dobása”, az Alitalia 49 százalékának megszerzése volt. De bevásárolta magát, kisebb részesedéssel az Etihad egy ausztráliai társaságba, továbbá az Air Seychelles-ben és az Air Serbiában is szerzett tulajdonrészt. Az Etihad premierrel is szolgált. Az Abu Dhabi–London járatán három helyiségből álló luxus lakosztály is bérelhető az A-380-as óriáslégibusz felső szintjén. Az Etihad különösen a dúsgazdag klienseket próbálja magához csábítani. A jelek szerint ez a stratégia sikeres, mert a nagy rivális, a dubai bázisú Emirates idén megszünteti az első osztályt és csak turista és biznisz ellátást kínál utasainak. Az Etihad jelenleg 109 gépet üzemeltet, tavaly 15 újat állított forgalomba és a jövőről alkotott képre jellemző, hogy összesen 200 gépre adott le már rendelést. (Fotó:AFP)