Ecuador állam Super Bowl hirdetéssel csábítja a turistákat
Idén is tévénézők millió foglaltak helyet sörrel és chipsszel a kezükben a tévé képernyője előtt, hogy élvezzék a nagy amerikai foci-bajnokság, a Super Bowl fináléját. De idén valami szokatlant is láthattak.
Ecuador az első ország a világon, amely államként hirdetést vásárolt az amerikai focinézők megnyerése érdekében, és a Super Bowl reklámjai között az idén váratlanul feltűnt a dél-amerikai ország hirdetése is. Ecuador turistákat toboroz a kétségtelenül gyönyörű országba, és 30 másodpercen keresztül invitálja a nézőket egy ecuadori látogatásra.
Ennek a nem mindennapi lépésnek komoly költsége van: Efrain Baus, Ecuador amerikai nagykövete szerint legalább 3,8 millió dollárjába került országának, de ebben az összegben egyéb kiadások is vannak, amelyek a kereskedelmi forgalom növelését célozzák a turizmus mellett.
Tavaly 259 ezer amerikai állampolgár látogatott el Ecuadorba, idén a szám a hirdetésekre fogékony nézőket is ideszámítva remélhetőleg 400 ezerre emelkedik majd. Ez pedig bőven megéri ezt a nem mindennapi hirdetési árat – mondja a nagykövet.
A kampányt, amely az ,,All You Need is Ecuador” (Amire szükséged van, az Ecuador) nevet viseli, tavaly indította az ecuadori kormány, és becslése szerint ez máris 14 százalékkal több turistát hozott az országnak. A Super Bowl idején sugárzott hirdetés pedig minden elképzelést felülmúló nyereséget jelenthet a hirdető számára – állítják a szakemberek. A nézők 50 százaléka ugyanis kifejezetten kíváncsi azokra a hirdetésekre, amelyeket a Super Bowl szüneteiben sugároznak.