Nő a Google profitja, de úgy látszik, ez nem elég
A kaliforniai techcég majdnem 30%-os növekedést tudott elérni a negyedéves pénzügyi jelentésében az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Ez azt jelenti, hogy 4,76 milliárd dollárt sikerült zsebre tennie az óriásvállalatnak.
Azt gondolnánk, hogy a körülbelül egymilliárd dolláros profitnövekedésnél több nem kell ahhoz, hogy a gazdasági elemzők feldobják a sapkájukat és örömujjongásban törjenek ki. Ezt rosszul tennénk. Az aggodalom oka ugyanis, hogy az összforgalom csupán 15%-os emelkedést hozott, ami az amerikai dollár ingadozásának volt köszönhető. Így 18 milliárd dollár folyt át a Google-nél, pedig ez akár 541 millióval több lehetett volna, ha az árfolyamok kedvezőbben alakulnak.
Annak az ára, hogy a Google mennyit kér egy kattintásért a különböző hirdetési felületein az interneten, 3%-al csökkent a negyedév során. Ez főként arra utal, hogy nem igazán sikerül felvinni az okostelefonon megjelenő hirdetések árát. Ez pedig komoly gondot okozhat, tekintve, hogy a világ kezd átállni számítógépéről a különböző mobileszközökre.
Feltehetőleg ezen híreknek köszönhetően 2%-ot esett a Google részvénye zárás után, de végül nagyjából visszanyerte eredeti értékét éjszaka.
Fotó: Europress Getty Images