Jó évet zárt a Nissan
A japán gyártó főleg az európai és az amerikai piacokon növelte részesedését.
A nagy autógyártó cégek közül a Nissan közölte utoljára 2014-es eredményeit, igaz a cég nyilatkozata még csak becslés, a végleges hivatalos adatok pár nap múlva várhatók. De a lényeg már ismert: a Nissan tavaly 5,3 millió autót adott el, 4,1 százalékkal többet, mint az előző évben. Ez az eredmény „Nissan rekord”. Érdekes a területi megoszlás: a Nissan a sokáig döglött piacnak tekintett Európában növelte leginkább forgalmát, 13,4 százalékkal. Az USA-ban 11, Mexikóban 10 százalékkal több autót adtak el, mint 2013-ban. Kínában csak 0,5 százalékos a növekedés, míg otthon, Japánban 1,3 százalékkal csökkent az eladott Nissanok száma. A japán gyártó már régóta a francia Renault-val alkot közös üzleti konglomerátumot, miközben az eredeti márkák megmaradtak. Nos, a Renault 2,71 millió kocsit adott el, ez 3,2 százalékos növekedés. Nemrég vette meg a Reanult az orosz Avtovazt, ott vannak még gondok, 1100 fős leépítésre készülnek. De például Észak-Afrikában viharosan nyomul a francia cég, évről-évre nő a marokkói Renault üzem termelése és megnyitották tavaly az első algériai Renault autógyárat is. 2014-ben megőrizte világelsőségét a Toyota 10,23 milliós eladással, a 10,14 milliós Volkswagen és a 9,92 milliós General Motors előtt. Carlos Ghosn a Nissan-Renault vezére nagyon elégedetten nyilatkozott. Idei céljuk az amerikai offenzíva folytatása, továbbá az, hogy Európában a Nissan legyen a vezető japán márka. (Fotó:AFP)