A másodpilóta vezette a tengerbe csapódott gépet
A múlt hónapban a tengerbe zuhant AirAsia utasszállító repülőgépének másodpilótája vezette a gépet a baleset bekövetkeztekor- jelenti az indonéziai Nemzetközi Közlekedési és Biztonsági Bizottság (NTSC).
Mardjono Siswosuwarno vezeti az NTSC nyomozását. Az újságíróknak azt mondta, hogy a fedélzeti adatrögzítőt megtalálták a Java-tenger alján, ami „tiszta képpel szolgál”, hogy mi történt az utolsó pillanatban az AirAsia QZ8501-es járatán. Részleteket viszont nem mondott. A gép eltűnt a radarok képernyőjéről december 28-án a rossz időben, félúton két órás repülőútján. A járat Surabaya-ból Szingapúrba tartott. Mind a 162 utas életét vesztette. „A parancsnokhelyettes, népszerűbb nevén a másodpilóta általában a pilótafülkében jobbra ül. A baleset bekövetkeztekor ő vezette a gépet” -mondta Mardjono. „A kapitány, aki balra ül, ellenőrzése alatt tartotta a gépet.”
Mardjono azt is elmondta, hogy a pilótafülke hangfelvételei és a repülési adatrögzítők adatai azt mutatják, hogy a gép már cirkált egy bizonyos magasságban a lezuhanás előtt. A repülőgép jó állapotban volt mikor elindult, és a személyzet minden tagja megfelelően képzett volt”- mondta.„A repülőgépen a lezuhanás előtt nem okozott problémát a súlyelosztás, nem volt túl sok utas. Az utasellátó személyzet minden tagjának érvényes engedélye és orvosi igazolása volt.” A teljes jelentést még nem hozták nyilvánosságra, az NTSC szerint arra még 6-7 hónapot várni kell.
Indonéziában korábban azt mondták, hogy a repülőgép elért egy bizonyos magasságot, majd leállt, veszített a magasságából mielőtt elvesztették az irányítást a gép felett a Java-tengeren. A nemzetközi keresés eredményeként eddig 70 holttestet találtak a tengeren, és remélik, hogy mindenkit megtalálnak, amint megtalálják a gép törzsét is. Azonban a rossz időjárási viszonyok nehezítik a búvárok munkáját.
(Fotó:AFP)