Dél-Korea és Japán versenyez a kínai turistákért
Bizony a kínai turisták szeretnek vásárolni. Tudja ezt Japán és Dél-Korea is, ahol a kínai turizmus igen fontos, hiszen óriási bevételt jelent, ha a kínaiak elkezdenek vásárolni. Nem is kérdés tehát, hogy a két ország közt erős verseny alakult ki e téren.
A dél-koreai turisztikai hivatal adatai szerint rekordmennyiségű, 6,13 millió kínai turista látogatott el Koreába 2014-ben. Ez 2013-hoz képest 42%-os növekedés. Ami rendkívül magas a 17 százalékos átlagos bővülésen belül. Koreának jó esélyei vannak az idei versenyen.
A japán nemzeti turisztikai hivatal szerint adatai a szigetországban 2,4 millió kínai turista lépte át a határt 2014-ben, ami kiugró, 83%-os növekedés az előző évhez képest. Ez azért is figyelemre méltó, mert a két országnak feszült a viszonya. Az elmúlt 6 évben 1 millión stagnált a turisták száma. Japán tehát komoly vetélytárs lehet, ha folytatódik a növekedés.
A verseny tehát egyre szorosabb.
A dél-koreai turisztikai hivatal szakembere szerint amellett, hogy gyenge lett a japán jen, Tokió agresszív erőfeszítésének köszönhetően is nő a kínai turisták száma. Vámmentes üzleteket nyitottak a japánok, bővítették az adómentes termékek listáját, megkönnyítették a vízumszerzést, és olcsó utakat adtak el.
Mindkét ország azt tűzte ki célul, hogy 2 millióval növelje évente a turisták számát. A verseny elkezdődött, lehet fogadni.
(Fotó:GettyImages)